Ana içeriğe atla

SOL ELLE TUTULAN GÜNLÜK

Sol Elle Tutulan Günlük

22 Mart 2004

Senin izninle ulaşılması 
tutkuyla, bazen delicesine 
istenebilecek, güzel, mutlu 
ve ölümü kapısından içeri sokmayan 
sonsuz bir gelecek olduğuna 
inanıyorum elbette, Rabbim.

buna umutla, coşkuyla 
inanmak ister herkes.

çünkü yoksa böyle bir gelecek, 
yani böyle bir inanca dayanak 
bulunamıyorsa eğer, 
o zaman her şeyin, 
geçmişin, şimdinin ve geleceğin 
ve onların sahibi olarak Senin, 
herkes için 
peşinen kaybedilmiş olduğunu 
kabul etmek gerekiyor, Allah'ım.

ne olacak bu halim benim, Allahım? 
insanların diline çevirmek için 
Senin, rüzgârla, bulutla, 
yağmurla yazdığın muhteşem şiirleri, 
bıraktığım yerden 
kalemi elime almayalı 
belki bir aydan fazla oldu.

dün 'kitap sarhoşluğum tutmuştu yine; 
onca darlık içinde 
bir kucak kitap aldım yine sahaftan. 
ve eve dönerken yolda kendi kendime, 
"kitapların kendisi, dedim 
puta tapınmayı men etmeselerdi, 
benim gibiler için kolayca 
puta dönüşebilirlerdi."

Sana sığınıyorum 
böyle bir sapkınlıktan!

Son günlerde, 
ortada aksayan bir şey, 
bir suç, bir yıkım 
olmadığı hallerde bile 
kendimi suçlu, değersiz 
ve çaresiz hissediyorum.

bunun ne kadarı hastalık, 
ne kadarı sağlık? 
bilmiyorum, bilemiyorum.

"elli beş yaşını geçtin, 
şair olmak şöyle dursun, 
adam olabildin mi?"

insanın çok daha erken yaşlarda 
oyunların içinde bile 
kendine sormaktan sakındığı 
bu tür taşlı dikenli soruları 
sakınmadan yüzüme çarpan biri, 
ayrı bir benlik peyda oldu 
son zamanlarda bende.

uçurumların birinden ötekine, 
ip üstünde gezinen, 
abartılı ayna seanslarıyla 
kendini kırbaçlayan 
kendinden yılgın biri...

Rabbim, yardım et bana, 
beni bana karşı koru; 
beni kendi önümde küçültme, 
sahip çık kuluna, 
kendi ayakları altında çiğnetme onu!

yolumun üzerine 
çıkacağı güne kadar, ölümün, 
Sana doğru bir kaç adım olsun 
atmış olayım istiyorum, Allah'ım;

ama bildiğim, alıştığım şeyler 
yeni öğrendiğim, keşfettiğim şeyleri 
öyle çabuk benzetiyorlar ki kendilerine, 
attığım adımlar hep 
birbirinin tekrarı gibi geliyor bana 
ve başladığım yerden 
öteye götürmüyorlar beni.

oysa, Sana doğru bir adım, 
ötekilere benzemeyen bir tek adım 
atmayı başarabilsem, 
eminim, Sen de orada olacaksın,

Sen ve Senin büyük sanatın, 
Sen ve büyük arınma, 
Sen ve büyük dirilme!

Cahit Koytak

Yorumlar